יום חמישי, 1 במאי 2014

פאלי - אין לי מושג מה אני עושה

שפת גוף- חלק א'

ברוכים הבאים לעולם הסימנים והתמרורים, העולם אליו מגיע כל אדם באשר הוא לאחר שעובר את המבחן הראשון במשחק הזיווגים, קביעת הדייט הראשון. רוב האנשים שמגיעים לשלב הזה, לא באים מוכנים, ולכן רבים המקרים בהם הם מתקשים לקרוא את הסימנים כמו שצריך. לכן, כתבה זו אמורה לעזור לכל אלה שהחליטו לגשת לתיאוריה וללמוד קצת לקרוא תמרורים לפני.

נתחיל קודם במזל טוב, הצלחתם להפעיל את הקסם שלכם על הבחורה והיא הסכימה להיפגש אתכם לדרינק לא מחייב. יש שיקראו לזה "דייט", זה לא משנה באמת. למעשה, ככל שתמהרו להגדיר את המפגש הראשון, כך הדבר יראה לכם יותר בעל משמעות ואתם תלחצו יותר, לכן עדיף לא לנסות להגדיר את המפגש הזה.

כמובן שרמת הצלחת המפגש הראשון תלויה בסופו של דבר בכם; אם יש כימיה, אם יש לכם על מה לדבר, אם אתם מרבים להסכים על אותם דברים, אם יש לכם תחביבים משותפים וכו'. אבל לפעמים לא תמיד קל לשני הצדדים להיפתח בפגישה הראשונה והרבה פעמים יש לחץ והתרגשות. לכן לפעמים תמצאו את עצמכם מדברים על דברים שבכלל לא חשבתם שאתם מסוגלים לדבר עליהם, מנסים להיחלץ משתיקות מביכות על-ידי בדיחות מעושות, ובאופן כללי לא זורמים בשיחה מהסיבות הלא נכונות. לכן, לדעת לקרוא את שפת הגוף של הצד השני, זהו כלי עזר מאוד חשוב כדי לדעת גם לקרוא את המפגש כולו ובמיוחד לדעת איזה רושם אתם משאירים על הצד השני. אז למזלכם הכנו את המילון המלא לשפת הסימנים והגוף.

נתחיל עם כמה סימני מפתח שקיימים בכל מפגש בין אנשים:

קשר עין – ניתן לדעת הרבה על בחורה מהצורה בה היא מתבוננת. אם עיניה כל הזמן נמצאות בתזוזה מתמדת ובוחנות לא רק אותך אלא גם את הסביבה, תהיה בטוח שאתה לא הבן אדם היחיד שנמצא תחת מעקב. לא קשה לזהות מצב כזה, ולכן רצוי לשאול אותה שאלות טיפה יותר אישיות, כאלה שיגרמו לה להתחבר אל עצמה יותר ואולי אפילו "לשפוך" את עצמה או לשתף אותך במחשבות. מאחר וזהו מפגש ראשון רצוי לא להיכנס יותר מדי לפרטים אישיים, לדוגמא אם אתה שם לב שהיא מזמינה סלט ומבקשת להוציא מרכיב כלשהו, תוכל להתעניין בסיבה לכך, בטוח יש לה סיפור מאחורי זה.

לעומת זאת, יכול להיות באותה מידה מצב בו כאשר אתם מדברים היא נוהגת להשפיל מבט, לבחון את העצמים שמונחים על השולחן יותר מאשר אותך, וגם כאשר היא מישירה אליך מבט הוא לא מתמשך יותר משניה, אז כנראה שמדובר בבחורה ביישנית שאולי מפחדת להיחשף. במצב כזה, רצוי להתנהג בדיוק ההפך, לא לשאול שאלות אישיות, לנסות להשרות עליה אווירה קלילה, אולי לשאול אותה איזו מוזיקה היא אוהבת לשמוע, שאלה אישית אבל לא מחייבת יותר מדי [מה גם שאתם עלולים לגלות שיש לכם טעם מוזיקלי דומה]. כמובן שאם במהלך הפגישה היא מרוכזת בכם והמבט היחידי שהיא זורקת אל עבר החדר זה כשהיא מחפשת את השירותים, אז מצבכם טוב, זה אומר שאתם מצליחים לעניין אותה [או שהקולורבי תקוע לכם בין השיניים].

תנועות ראש- לא הרבה יודעים שתנועות הראש יכולות לשקף אופי של בן אדם. כמובן שלא מדובר פה במדע מדוייק, אבל ישנם כמה מקרים בהם תוכל להיות כמעט בטוח מה עומד מולך:

אם בזמן שאתה מדבר על עצמך הבחורה מניעה את ראשה בחיוב, סימן שהיא מגלה בך עניין וכנראה שהיא גם תתעניין במה שיש לך להגיד בהמשך המפגש.

החלפתם כבר כמה מילים, עברו עשרים דקות, אתם ממשיכים לדבר אבל פתאום אתה שם לב שגבה הזקוף התעקם מעט ועכשיו ראשה מונח על הידיים – נורה אדומה. הבחורה כנראה איבדה עניין, היא הבינה שהשיא של המפגש היה כשאמרת שאתה אוהב לצלול [אבל מיד אחר כך הכרזת בפה מלא אורז שאתה מפחד מדגים]. סיטואציה כזאת היא נורא רגישה שכן, אם אתה תופס אותה כשהיא בהתהוותה אז אולי עוד תוכל להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר את העניין לשיחה. אך נדירים המקרים בהם עוד תוכל להציל את המצב. ואולי היא כבר פצחה בחלומות בהקיץ על הרגע בו אתם נפרדים לשלום.

אם במהלך השיחה היא מתגרדת קלות מתחת לאוזן –יכול מאוד להיות שהיא מטילה פקפוק במה שאתה אומר. כאשר אדם משחק איתן הוא חש בחוסר אמינות מסוימת, יכול להיות שמשהו מפריע לו. מצב כזה נורא קל לתמרון, פשוט להעביר נושא.

ידיים- הידיים הן כלי התבטאות נוסף וחשוב מאוד. הרבה פעמים כאשר אנו מדברים גם בלי לשים לב, אנחנו משתמשים בידיים כדי להמחיש את המחשבות והרגשות שלנו. לכן הידיים יכולות לעזור לנו מאוד להבין מה קורה אצלה בראש.

הסתרת הידיים מתחת לשולחן, החבאתן בתוך הכיסים או מאחורי הגב, יכולה לרמז על הסתייגות כלשהי מצידה. יכול להיות שהיא לא מוכנה לחשוף את עצמה עדיין, להיפתח בפניך. דבר כזה לא אמור להוות מכשול כלשהו, אתם רק בפגישה הראשונה, אל תתייחסו לכך יותר מדי.

רקיעה עם האצבעות על השולחן, התעסקות בלתי פוסקת בחפצים, במיוחד אם זה בפלאפון [לבדוק מה השעה, אולי מישהו התקשר אליה והיא לא שמה לב] בהחלט יכולה להעיד על השתעממות ועל חוסר סבלנות. אולי כדאי לחתוך את הפגישה כמה שיותר מהר, יכול להיות שאולי אתה פשוט לא מוצא חן בעיניה. אין צורך לקחת את זה בצורה אישית.

כפות ידיים משולבות על השולחן – עד עכשיו היא שלמה עם מה שקורה, אתה אפילו די מושך בעיניה.

צורת ישיבה- ישנם כאלה שמעדיפים לשבת זקוף ויש כאלה שנוח להם להיעזר במשענת ליציבות. הכל הולך. בדרך כלל נורא קשה לקבוע על מצבו של הבן אדם על פי צורת ישיבתו.

בואו נניח לדוגמא שהבחורה שמולך יושבת זקוף עם הכתפיים ישרות. יכול להיות שהיא מרגישה במעין מבחן קבלה, וממש כמו בראיון עבודה, יודעת שיציבות מראה על נכונות מצידה והיא כן מתעניינת בך.

אבל יכול להיות שבאותה מידה מדובר בבחורה שכבר יודעת שהפגישה לא תוביל לשום מקום מעבר ל"מממ ביי", ומראש סוגרת את עצמה מפניך. אותה ישיבה זקופה מראה על קשיחות וחוסר רכות.

לעומת זאת, בחורה שיושבת כאילו שהיא נמצאת בזולה, גם לאו דווקא רוצה לשמוע את מה שיש לך להגיד, היא כבר הבינה מראש שאתה לא הטיפוס שעושה לה את זה, ודאגה מראש להתמקם בצורה הכי נוחה כדי שהדייט יעבור כמה שיותר מהר ובצורה הכי נוחה, פיזית, שיש. לכן, הימנעו מלהתייחס לזה בתור קריטריון מכריע, אלא רק כסימן נוסף בין סימנים אחרים שמעידים על חוסר עניין.

שפת גוף למתקדמים

עכשיו נעבור לחלק השני שהוא כבר יותר למתקדמים, שיודעים כבר להבחין בין הסיטואציות השונות, אבל מתקשים לקלוט מסרים שהם טיפה יותר מורכבים מהרמת כתפיים [סימן של ויתור]. כל מי שהמילה מין מביכה אותו, מוזמן לדלג.

שפת גוף ומהי אומרת על המיניות של הבחורה:

למעשה כל תנועה יכולה להתפרש כמינית, אפילו לחטט באף יכול להפרש כמשהו פאלי. המטרה שלנו פה היא לא לנחש אם היא בקטע שלך או לא, אלא לדעת אם מדובר בבחורה רעבה או פחות רעבה.

אמנם לפני כן ייחסנו לאוזניים משמעות שלילית, אך הפעם, הן משחקות דווקא את הדמות הטובה יותר. עניין של כמה מילימטרים שעושים את כל ההבדל. אם מקודם היא גרדה מתחת לאוזן והיה לה ספק לגביך אבל עכשיו היא משחקת עם תנוך האוזן, כנראה שהיא שינתה את הגישה שלה כלפייך ויש לה עניין רב בך. תנועה זו מעידה על רצון לנגיעה, על כמיהה למגע מתמשך. כמו כן, תנועה זאת בדרך כלל גם מלווה בשפשוף הידיים. זהו החבל הדק שבין מיניות ותשוקתיות לבין חוסר ביטחון, כמו לדוגמא הרצון לאשר לעצמה שהיא בסדר ואתה כן חושב שהשפמפם שהיא שכחה להוריד הוא דווקא חמוד.

תגובה 1:

  1. יעל רגב ריח של בצל12 במאי 2014 בשעה 2:39

    לפעמים הים שקט ואין גלים
    לפעמים יש דברים הרבה יותר חמורים

    השבמחק